top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תYael Ela Satyam

הגורם העיקרי למתח ולחץ בגוף


הגורם העיקרי למתח ולחץ בגוף הוא... חוסר ביטוי אותנטי!


המרחק הזה בין מי שאת.ה מציג.ה לעולם לבין מי שאת.ה באמת. החיוך המזוייף, הבליעה של הדמעות, הצעקות החנוקות, העונג הכבוש והמיניות המוסתרת. התוצאה היא תחושה של ריקנות וחוסר חיות, חיים הישרדותיים על אוטומט, חוסר שקט וגוף מתוח ולעיתים גם חולה.


איך זה קרה?


פעם היית ילד.ה מלאה בחיים, באותנטיות וספונטניות. משהו הכאיב לך? בכית. משהו הכעיס אותך? צרחת. משהו הלהיב ועינג אותך? התלהבת והתענגת!


מה קרה בדרך?


ילד תלוי לחלוטין בסביבה שלו, בהורים, מורים והחברה. הוא ממש זקוק לאישורם ולאהבתם כדי לשרוד!

אותה חברה, זאת שאנו מכירים גם היום, לא גדלה בחברה מקבלת ותומכת, גם את ההורים שלנו לא קיבלו כמו שהם ולא תמכו בפריחה של מי שהם בבואם לעולם ולכן גם לך אמרו ״לא לבכות״, ״גברים לא בוכים״, פטיש זה לא לבנות, לכי לישון!, אל תיגעי שם... תפסיקי לשיר! ועוד.


אט אט הפנמנו והבנו שלא בטוח לנו להתבטא בחופשיות ולהיות אנחנו. הבנו בתת המודע שלא בטוח לנו לתת לאנרגיית החיים לזרום בחופשיות דרך גופנו ולהתבטא בצורה של רגש, תנועה, קול, פעולה... ונאלצנו למצוא דרכים כדי לעצור את התנועה הטבעית והבריאה הזאת של אנרגיית החיים.


מה עשינו כדי לשרוד?


☤ עצרנו את הנשימה. כי כשלא נושמים - פחות מרגישים. ☤ מתחנו וכיווצנו את השרירים כדי למנוע מהאנרגיה לנוע כלפי מעלה ולהתבטא בגופנו, פננו וקולנו כדי שחס וחלילה לא יראו מה אנו מרגישים.ות ויפסיקו לאהוב אותנו/ יענישו/ ינדו. ☤ התחלנו לחקות את החברה סביבנו, להיות ״נורמליים״ ובכך להתרחק מהטבע האמיתי של מי שאנחנו (כל 1 והגוון היחודי שלה.ו).

מנגנונים אילו נוצרו כדי להגן עלינו, כי באמת היינו בסכנה אם לא היינו מפתחים.ות אותם.

הצטרכנו להדחיק כדי לא לבטא מהפנים אל החוץ וגם לחסום את החוץ מלחדור אל הפנים כדי לא לספוג את האלימות, השקר והניכור שפגשנו לעיתים קרובות. כילדים.ות, חושינו וליבנו היו פתוחים מאוד וכדי לשרוד מנטלית היינו זקוקים ליצור שריון (שרירי-רגשי-אנרגטי) כדי למנוע מכל זה לחדור אלינו.


השריון הזה הגן עליך אך המחיר הוא כבד


☤ פחות אנרגיית חיים שנעה בגוף - תחושה של חוסר חיות ודיכאון. פחות חיים. ☤ מתחים כרוניים בגוף שעלולים לגרום גם לכאבים ומחלות כשהם לא משתחררים. ☤ תחושה של חוסר מימוש וחיים של שקר והישרדות. ☤ חוסר יכולת לנוח ולהרפות, לעיתים גם קושי בלהירדם. ☤ קושי ליצור אינטימיות. ☤ אשמה ובושה סביב המיניות, חוסר תחושה או תחושה של מתח וכאב באיברי המין. ☤ כאבי ראש, פציעות, חרדות שנגרמות מחוסר הנוכחות שלנו בכל הגוף. ☤ חיים המנותקים מהנשמה שלנו שבחרה בחיים, אך קשה להרגיש אותה מבעד לערימות הבולשיט שצברנו. ☤ חיים של פשרה והישרדות, כשהפוטנציאל שלנו וזכותנו מלידה זה לחוות חיים של עונג, סיפוק ונחת. ☤ ועוד...


כל אותם רגשות שלא הסכמת להרגיש? כל הביטויים הספונטניים שהחיים ביקשו ממך לבטא ואמרת לא? כל אילו נמצאים בגופך! חוסמים ומונעים מאנרגיית החיים לנוע בחופשיות ואת.ה לא חווה את טבעך האורגזמי. בתמיכה של הנשימה, התנועה, הקול והמרחב הבטוח והמאפשר אזמין אותך לתת ביטוי לכל מה שרוצה להתבטא ולהתשחרר וכתוצאה מזה לשחרר את החסימות שבגופך.


שריון זה היה נחוץ בעבר אך היום אפשר כבר להמיס אותו!

להמשיך ולהתהלך איתו זה בדיוק כמו שאביר יחזור מהמלחמה אל ביתו ויעבוד את אדמתו כשהשריון עדיין עליו...


מרגיש.ה שהגיע הזמן לשחרר את כל זה?


מזמינה אותך לסשן Release & Awake בסשן זה, בעזרת עבודה עם נשימה עמוקה, עבודה עם הקול וטכניקות רבות ושונות של תנועה עם הגוף, אנו משחררים את אותו שריון שרירי, ועם ההתרופפות הזו של השריון אנו משחררים את הלחץ הפנימי של אנרגיות לא מבוטאות.

הרגיעה שמביא איתו השחרור הרגשי מאפשרת לנו להתחבר מחדש לשלמות פנימית, ביטוי אותנטי ולהוויה שקטה.





47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page