top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תYael Ela Satyam

תקיעות בגוף, מתח, כאב, חסימות -

תקיעות בגוף, מתח, כאב, חסימות. כולנו מרגישים את זה בצורה כזאת או אחרת.

מה זה בעצם ולמה זה קורה לנו?

יש את האפשרות שזה קורה מהפעלת לחץ פיזי על הגוף, ישיבה ממושכת מול מחשב וכו׳ אך סיבות חיצוניות אילו הם אחוז מאוד קטן לחוויות של מתחים וכאבים בגוף. כן כן.

אם כך, מה הסיבה למתחים והכאבים שאנו חווים/ות בגופנו ואיך זה קשור לרגשות ואירועי חיינו? הגוף הוא כלי שבתוכו נעה אנרגיה, חיים, אנרגיית חייים המפיחה חיים בגוף.

אנרגיה זו מתקיימת ונעה בגופנו ותמיד בתנועה וכך נוצר מצב הרמוני של פעימה בתוכנו, זרימה והתחדשות. חיות.

רגשות הם אנרגיה E‪motion = Energy In motion‬

כשאנו חווים.ות רגש כלשהו הוא פשוט מבקש תנועה, אנרגיה שמבקשת לנוע. אנרגיה זו נעה ע״י תנועת הגוף, קול וגם ע״י תשומת לב בלבד. לרוב היא תבקש ביטוי כלל גופני שכולל תנועה, קול ותשומת לב.

לדוגמא אנרגיית כאב, היא מתבטאת בהתייפכויות, רטט בגוף, פעימה, קול, ודמעות. אנרגיית כעס היא בעיקר בפריפריה של הגוף, ידיים, רגליים, פנים והיא מבקשת להניע את הידיים והרגליים, להשמיע קול, בדרך כלל גבוה, לחשוף שיניים וגם מתבטאת דרך העיניים כאנרגיה שיוצאת משם כלפי חוץ. וכן הלאה, לכל רגש יש את הצורה שבה הוא מתבטא ומתפרק.

התבטאויות אילו הן שייכות לחלק החייתי שבנו, האינסטקטיבי והן אחראיות על היכולת שלנו להתקיים ולשרוד.

כילדים, רובנו היינו מאוד מחוברים למנגנון הזה של טעינה ופריקה של אנרגיה, עד שאמרו לנו: די מספיק!, הענישו אותנו כשהבענו רגש, או פשוט פחות אהבו אותנו אז. הבנו שלא בטוח עבורנו להביע רגשות. ואז כדי להגן על עצמנו נאלצנו להדחיק ולחסום את האנרגיה מלנוע החוצה ע״י כך שהפעלנו את השרירים בצורה שדוחפת את האנרגיה כלפי מטה כמו אומרת לה ״לא״. למדנו לא לנשום ולמתוח חזק את הסרעפת כי כשאנו נושמים אנו מרגישים. למדנו לקבור את הביטויים הרגשיים שלנו ולהראות רק תא שמקובל ואהוב על ידי החברה. למדו ללבוש שריון ומסיכה. מנגנון מתוק מאוד שנועד להגן עלינו, אך המחיר גדול!: החיות שלנו! החיות שלנו, אנרגיית החיים שלנו מודחקת. אז אנו פשוט חווים וחוות סבל! זה הוא הסבל. הפיצול. ההדחקה של החיים.

כשהיינו ילדים היינו צריכים זאת כדי לשרוד אך היום כשאנו בטוחים.ות יותר אנו כבר לא צריכים.ות את השריון שיצרנו, לא צריכים אותו כל כך עבה ואפשר להמיס אותו ולהנות מיותר חיות, עוצמה ונחת. ‎‫תהליך כזה של הסרת שריון מתבצע ישירות עם הגוף והנשימה.‬ ‎‫אנו חוזרים.ות אל הגוף, מטעינים אותו באנרגיית חיים ונעזרים בשפע של תרגילים גופניים כדי לשחרר את שתקוע. ‬

‫משקשקים, מתמסרים, צועקים, צוחקים, בוכים, רוקדים, ועל ידי כך מאפשרים לאנרגיית החיים לנוע בנו בחופשיות - מאפשרים לפעימה הטבעית לקרות בנו.‬ ‫את התהליך אנו מתחילים.ות מהחלק העליון של הגוף, מקבוצת השרירים של אזור הפנים, הגרון והצוואר ואז ויורדים מטה אל החזה, סרעפת, בטן, אגן ורגליים.‬ בתהליכים האישיים והקבוצתיים איתי, עושים בדיוק את זה. ‫מתרגשת מאוד להזמין אותך ולהתחיל את המסע הקסום של המסת השריון בדרך אליך, בדרך להרפיה וחיבור עמוק אליך.‬ ‫זה בין הדברים הטובים שאדם יכול.ה להעניק לעצמו.ה. נקודה!‬ ‫מרגיש.ה שזה הזמן שלך?‬ ‫מוכן.ה להקדיש את זה לעצמך?‬



4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page